Het Gildenetwerk | Leer-werktrajecten

Website om deelnemers te werven voor project van Sociale Dienst Veluwerand!

Hoe help je (langdurig) werkzoekenden verder in hun loopbaan? De Sociale Dienst Veluwerand bedenkt regelmatig nieuwe manieren om dat vraagstuk aan te vliegen. Een jong project is Het Gildenetwerk. Bedrijven en werkzoekenden worden gekoppeld voor een leer-werktraject van drie maanden. In het slechtste geval doet de werkzoekende extra werkervaring op, in het beste krijgt hij of zij een contract aangeboden.

 

Over de opdrachtgever

Het Gildenetwerk is een initiatief van de Sociale Dienst Veluwerand.

 

Responsive website met heldere boodschap

Masc ontwikkelde een website voor Het Gildenetwerk. Ook het (responsive) design en de content waren in onze handen. Belangrijk was dat de website verschillende doelgroepen aan zou spreken. Werkgevers en werkzoekenden hebben elk een eigen motivatie om mee te doen aan het project en moeten dus op een verschillende manier worden aangesproken. Daarom worden belangstellenden al op de homepage aangesproken en de juiste kant op gestuurd.

 

Posters & brochures om bedrijven te werven

Omdat de Sociale Dienst veel werkzoekenden begeleid, is de werving van deze deelnemers geen probleem. Extra inzet bleek echter nodig om bedrijven te werven. Daarom maakten we posters en brochures die medewerkers van de Sociale Dienst kunnen verspreiden in hun netwerk. Zo wordt ook offline aandacht gevraagd voor dit mooie initiatief.

   

 

Voorsprong voor Het Gildenetwerk

Sinds het project in mei 2014 van start ging, hebben zich al verschillende bedrijven aangemeld. De eerste leer-werktrajecten lopen momenteel. Masc is trots daaraan te hebben kunnen bijdragen.

 

Ook een responsive website?

Of een partner die meedenkt over online strategie? Neem contact met ons op.