>   >   > 

NimaGen | Consumables for life science professionals

‘Klanten maken makkelijker een profiel aan in de webshop en vinden snel de informatie die ze zoeken.’

- Freek Bouwhuis, Marketing- & Accountmanager Biolegio

Over de opdrachtgever

NimaGen voorziet de life science sector van verbruiksartikelen/’consumables’ voor research en diagnostiek. Denk hierbij aan producten die ziekenhuizen gebruiken om genetische aandoeningen te bepalen of om te beredeneren welke medicatie het meest geschikt is voor een patiënt.


Webshop zorgt voor groter bereik

Wereldwijd bestellen laboratoria de producten van NimaGen. Dat deden ze al langere tijd via een webshop, maar die was inmiddels verouderd. Masc ontwikkelde met NimaGen een nieuwe website en webshop. 

De doelgroep tegemoetkomen

We begonnen met een analyse van de doelgroep: hoe gaan laboranten te werk als ze een bestelling willen plaatsen? Met honderden producten in het assortiment zie je al snel door de bomen het bos niet meer. Terugkerende bezoekers willen graag snel de bestelling plaatsen en niet door de website navigeren naar een van de vele producten. Daarom is de webshop heel helder en systematisch ingericht en heeft het zoekvenster een prominente plek, in het midden bovenaan de pagina.

Nieuwe webshop is maatwerk

Er zijn nog meer features aan de webshop van NimaGen (gemaakt met de software uWebshop) die echt maatwerk zijn. Zo zien klanten prijsinformatie pas wanneer ze zijn ingelogd, wordt er expliciet gevraagd naar het VAT-nummer en zijn in een account het bestel-, factuur- en bezorgadres losgekoppeld. In de webwinkel zijn links opgenomen naar de distributeurs van NimaGen in het buitenland.

Cross selling met banners op maat

Per productpagina kan NimaGen andere, verwante producten onder de aandacht brengen door zelf banners te maken. 

Meer weten?

Zitten jouw klanten ook online om diensten of producten te kopen? Faciliteer hen dan met een heldere website en toegankelijke webshop. 

Neem contact met ons op